onsdag den 22. januar 2014

LÆSERBREV


Stemmeretsalderen bør ikke nedsættes. Vi mener at unge ikke bør have sådan et stort ansvar for samfundet i sådan en ung alder. De fleste unge har ikke nok viden om politik, og deres forældre kan nemt farve deres børn, til at have en bestemt mening. Børn bliver hele deres liv opdraget af forældre med en bestemt holdning, og lærer i en ung alder om hvordan samfundet bør være, ifølge deres forældre. Dette har betydning for deres stemme, en stemme som vil blive alt for påvirket af deres forældres holdninger og en stemme som ikke vil være den 16-åriges, men forældrenes.

1 kommentar:

  1. Jeg er helt enig. Nedsættelse af valgretten vil være et for stort ansvar, i og med at mange ikke er klar, og ikke ved nok om politik til at kunne tage sådan en stor beslutning. Jeg ved for mit eget vedkommende, at jeg ikke ville vide hvor jeg skulle sætte et kryds, og det er jeg glad for, at jeg ikke behøver endnu.

    SvarSlet